سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

دوربين پلاك خوان حرفه اي و قوي

۷ بازديد

دورين پلاك خوان

اگر درباره بينايي ماشين مطالعه كره باشيد، مي‌دانيد كه كاربرد‌هاي آن فقط به كارخانه‌ها و خط‌هاي توليد محدود نمي‌شود. امروزه در بسياري از كاربرد‌هاي روزانه با محصولات اين حوزه درگير هستيم. يكي از اين حوزه‌ها كه تأثير زيادي در كنترل عبور و مرور خودرو‌‌ها داشته، دوربين پلاك خوان است. در اين مقاله قصد داريم درباره انواع دوربين‌هاي صنعتي پلاك‌خوان و راهنماي خريدي جامع براي آن‌ها صحبت كنيم.
شايد شما هم مانند بسياري از افراد كاربرد‌هاي دوربين پلاك خوان را محدود به مواردي مانند دوربين‌هاي طرح ترافيك و دوربين‌هاي جاده‌اي بدانيد. اما در واقعيت كاربرد‌هاي وسيع‌تري براي اين دوربين‌ها وجود دارد كه در اينجا مي‌خواهيم درباره آن‌ها صحبت كنيم. اما اگر بخواهيم خيلي كوتاه به مواردي اشاره كنيم كه شما بتوانيد براي خريد دوربين پلاك خوان از آن استفاده كنيد، مي‌توان به سامانه‌هاي كنترل دسترسي، مسيرهاي سرعت بالا مانند عوارضي آزادراه و جرائم رانندگي و ايستگاه بازرسي اشاره كرد.
نكته همي هم كه ممكن است در قيمت دوربين پلاك خوان يا نوع آن مهم باشد، تطبيق آن با معيار‌هاي محلي است. مثلاً ممكن است اندازه پلاك يا حروفي كه در ايران استفاده مي‌شود با كشور‌هاي ديگر متفاوت باشد. اين مسئله بايد در هنگام تهيه يا خريد دوربين پلاك خوان مد‌نظر قرار گيرد. در اروپا براي پلاك‌ها در يك خط جاده، وضوح 1000 × 800 پيكسل توصيه مي‌شود. اين ارقام براي ايالات متحده آمريكا، خاورميانه و چين، به‌وضوح 2000 × 1600 پيكسل در هر خط افزايش مي‌يابد. علاوه بر اين، بسته به خصوصيات پلاك، در اروپا دوربين سياه‌وسفيد با نور IR  و در خاورميانه و چين، دوربين رنگي با نور سفيد، مفيد خواهد بود.
 
دوربين پلاك خوان و معرفي آن 
در ادامه مي‌خواهيم درباره دوربين‌هاي اين دسته بيشتر صحبت كنيم و شما را با موارد زيادي درباره آن‌ها آشنا سازيم. اگر دوست داريد درباره دوربين‌هاي پلاك خوان بيشتر بدانيد، در ادامه با ما همراه باشيد. براي مشخص‌تر شدن موضوع، بحث را با اين‌كه دوربين پلاك خوان چيست آغاز خواهيم كرد و سپس مواردي مانند كاربرد دوربين پلاك خوان و راهنماي خريد و قيمت دوربين پلاك خوان را بيان مي‌كنيم. پس تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.
 
دوربين پلاك خوان چيستANPR (تشخيص خودكار شماره پلاك) و LPR (تشخيص پلاك) از جمله فناوري‌هاي بينايي ماشين و هوش مصنوعي هستند كه اكنون در بسياري از حوزه‌هاي ترافيكي به كار مي‌روند. همان‌طور كه در قسمت‌هاي قبل اشاره كرديم، اين كاربردها، شامل سامانه‌هاي كنترل دسترسي، مسيرهاي سرعت بالا مانند عوارضي آزادراه و جرائم رانندگي و ايستگاه بازرسي هستند. دوربين‌هاي صنعتي به‌خاطر به لحظه (real-time) بودنشان، بيشتر مورداستفاده قرار مي‌گيرند. در صورت تركيب با سنسور مناسب، آن‌ها قادرند تا حساسيت لازم براي ثبت تصاوير باكيفيت را در زمان اكسپوژر كوتاه فراهم كنند.
دوربين مداربسته پلاك خوان نيز باتوجه‌به فناوري‌هاي كه دارند مدل‌ها و امكانات مناسبي را به شما ارائه مي‌كنند. شما بايد با‌توجه‌به نياز و كارايي مورد انتظار خود، يكي از مدل‌ها را انتخاب كرده و خانه يا محيط كسب‌وكار خود را ايمن كنيد. البته در قسمت انواع دوربين پلاك خوان درباره مواردي مانند اين بيشتر صحبت خواهيم كرد.
 
دوربين پلاك خوان يعني چي؟ 
انواع دوربين‌هاي پلاك خواناگر متوجه شده‌ايد كه دوربين پلاك خوان چيست، در اين قسمت مي‌توانيد با انواع دوربين پلاك خوان آشنا شويد. در ادامه هم تعدادي از دوربين‌هاي شركت معروف باسلر را مشاهده مي‌كنيد تا با جزئيات بيشتر دوربين‌ها آشنايي پيدا كنيد. جداولي هم براي پر‌كاربرد‌ترين دوربين‌هاي باسلر براي شما آورده شده تا براي خريد دوربين پلاك خوان راحت‌تر عمل كنيد.
پلاك خوانسيستم‌ها و دوربين پلاكخوان خودرو، امروزه يكي از مهم‌ترين روش‌هاي تشخيص هويت خودرو است كه در بسياري از سيستم‌هاي كنترل تردد و ترافيك مورداستفاده است. در پروژه‌هاي ترافيكي كشور از اين سيستم استفاده فراواني شده است كه از اين ميان به پروژه‌هاي كنترل محدوده ترافيك شهرداري تهران، ثبت تخلفات جاده‌اي توسط راهداري و غيره مي‌توان اشاره نمود.
دريافت عوارضپرداخت الكترونيكي عوارض، روشي براي اخذ عوارض بزرگراه‌ها و جاده‌هاست به‌طور‌ي‌كه خودرو در محل عوارضي توقف نكرده و مبلغ عوارضي به طور الكترونيكي از حساب وي كسر مي‌شود. هدف اين سيستم، حذف تأخير در جمع‌آوري عوارض جاده با استفاده از سيستم‌هاي الكتريكي است. اين نوع از انواع دوربين پلاك خوان را احتمالاً ديده و با آن آشنا هستيد.
سامانه نظارتيسامانه نظارتي با استفاده از دوربين‌هاي تحت شبكه وظيفه نظارت بر وقايع خاص و حراست از شهر را بر عهده دارند. دوربين‌هاي نظارت تصويري اصلي‌ترين ابزار جمع‌آوري و ثبت اطلاعات تصويري سطح شهر و انتقال آن به مركز كنترل ترافيك خواهند بود.
 
دوربين پلاك خوان و انواع آن 
بازرسي جاده و راه‌آهنسامانه‌هاي بازرسي راه‌آهن و جاده، كمك فراواني به نگه‌داري و تعمير مي‌كنند. بدين‌وسيله، بازرسي خطوط راه‌آهن و جاده‌ها با سرعت بالايي انجام مي‌پذيرد. اين نوع دوربين پلاكخوان ضمن آمار‌برداري، ما را در تعمير به‌موقع كمك مي‌كند.
 
دوربين پلاك خوان در بازرسي جاده و راه آهن 
سنجش سرعتدوربين‌هاي سنجش سرعت به‌منظور نظارت و كنترل سرعت، طراحي شده‌اند. اين دوربين‌ها با تركيب رادار، LIDAR يا  ANPR استفاده مي‌شوند.
 
دوربين پلاك خوان در سنجش سرعت 
كاربردهاي دوربين‌هاي پلاك خواناگر بخواهيم درباره كاربرد‌هاي دوربين پلاك خوان صحبت كنيم بهتر است انواع دوربين پلاك خوان را شناخته باشيم. در قسمت قبل درباره انواع اين دوربين‌ها صحبت كرديم و شما تا حد زيادي با آن‌ها آشنا شده‌ايد. هر نوع از دوربين پلاكخوان متناسب با نام و كارايي آن براي كاربرد خاصي استفاده مي‌شود. مثلاً همان‌طور كه گفته شد از دوربين‌هاي سنجش سرعت براي كنترل سرعت در جاده‌ها استفاده مي‌شود يا دوربين‌هاي مناسب براي عوارضي براي الكترونيكي كردن پرداخت عوارض به كار مي‌روند. دوربين مداربسته پلاك خوان هم مي‌تواند كاربردي براي موارد خاص داشته باشد.
در ادامه درباره انواع و قيمت دوربين پلاك خوان يا راهنماي خريد آن‌ها صحبت خواهيم كرد. پس با ما همراه باشيد تا با اين دوربين‌ها بيشتر آشنا شويم.
 
دوربين پلاك خوان و كاربرد آن 
راهنماي خريد بهترين دوربين پلاك خوانويژگي‌ها و قيمت دوربين پلاك خوان از‌جمله مواردي است كه به شما در خريد آن كمك مي‌كند. حال كه با انواع و كاربرد‌هاي دوربين‌هاي پلاك خوان آشنايي داريد، بهتر است دوربين‌هاي مورد‌نظر خود را انتخاب كرده و ويژگي‌هاي آن‌ها را بررسي كنيد. هر‌يك از دوربين‌ها كه با شرايط و نياز شما سازگاري بيشتري داشته باشد، انتخاب مناسبي از انواع دوربين پلاكخوان براي شما خواهد بود. اگر به يك دوربين مداربسته پلاك خوان هم نياز داشته باشيد، مي‌توانيد براي خريد آن اقدام كنيد.
يكي از ويژگي‌هايي كه در دوربين پلاكخوان اهميت دارد، كيفيت و رزولوشن تصوير آن است. رزولوشن بالا كمك مي‌كند كه شما بتوانيد تصاوير بهتري را براي ثبت و ذخيره در اختيار داشته باشيد. از ديگر ويژگي‌هاي يك دوربين پلاكخوان كه بايد به آن توجه كنيد، تعدادي عكس‌برداري در ثانيه است. اين عدد را بايد با واحد فريم بر ثانيه در كاتالوگ دوربين پلاكخوان مورد‌نظر مشاهده كنيد. هر‌چقدر fps دوربين پلاك‌خوان بيشتر باشد، در زمان كم‌تري تعداد عكس بهتري را ثبت خواهد كرد.
 
دوربين پلاك خوان و خريد آن 
اگر براي خريد دوربين پلاك خوان مي‌خواهيد اقدام كنيد حتماً درباره استفاده از فيلتر‌هاي رنگي سخت‌افزاري و پردازشگر مستقل دوربين هم تحقيق كنيد. در دوربين پلاك‌خوان ممكن است ويژگي‌هايي مانند اين موارد هم لحاظ شده باشد كه با‌توجه‌به مدل يا قيمت دوربين پلاك خوان مي‌توانند متفاوت باشند.
 
معرفي دوربين‌هاي پلاك خوان باسلردوربين پلاك خوان باسلر از دوربين‌هاي معروف و محبوبي در دنيا هستند كه شركت نوين ايليا صنعت به‌عنوان نماينده رسمي آن در ايران مي‌تواند اين دوربين‌ها را در اختيار شما قرار دهد. در ادامه مي‌خواهيم تعدادي از دوربين‌هاي اين شركت را به شما معرفي كنيم. اما قبل از مثال‌ها بايد به تعدادي از ويژگي‌ها و خصوصيات دوربين‌هاي باسلر ارائه شده توسط شركت نوين ايليا صنعت اشاره كنيم. اين خصوصيات عبارت‌اند از:
كوچك، انعطاف‌پذير باقيمت مناسبسرعت بالا و مصرف انرژي كمقابليت Real-timeكيفيت و عملكرد عالي با رزولوشن بالااستفاده از سنسور‌هايي با عملكرد فوق‌العاده و حسگر‌هاي حساسيتوضوح كامل HD و تنظيمات مختلف تصويرتصاوير روشن در شرايط ضعيف نوريقابليت تك‌رنگ و رنگي متناسب با كارايي موردنيازداراي AOI‌هاي متعددمجهز به پورت USB3 يا پورت GIGEاستفاده از LED‌هاي NIR براي محافظت از چشمنرم‌افزار قوي براي كنترل پارامترهاي اصلي دوربين و ارائه SDK‌هاي متناسب با نرم‌افزارهاي مختلفگارانتي معتبرهمخواني كامل با سيستم‌هاي Embeddedمشخصات تعدادي از انواع دوربين پلاك خوان باسلر در زير آمده است. شما مي‌توانيد از طريق راهنماي مجموعه نوين ايليا صنعت يا سايت آن از ديگر محصولات هم اطلاعات بيشتري را به دست آوريد.
 
دوربين پلاك خوان باسلر 
دوربين Basler ace 2دوربين Basler ace 2 مناسب براي كاربرد‌هاي مختلف بينايي است. از مهم ترين خصوصيات آن در زير امده است:
نسل بعد خانواده ace: سنسورهاي CMOS به‌روز، طراحي سخت‌افزار بهينه و كيفيت تصوير ارتقا يافتهدو خط توليد، مناسب براي نيازهاي متفاوت؛ ace 2 Basic و ace 2 Proace 2 Basic: اطمينان‌پذيري بالا و تأييد شده باسلر به همراه مجموعه ويژگي‌هاي اضافي بينايي كامپيوتر براي كاربرد‌هاي استاندارد بينايي ماشينace 2 Pro: شامل ويژگي‌هاي يكتا مانند Pixel Beyond، Compression Beyond و PGI براي كارايي بيشينهدوربين Basler boostدوربين Basler boost CXP-12 براي نرخ فريم و وضوح تصوير بيشتر به كار مي رود. از ويژگي هاي بارز آن در زير:
پهناي باند بالا: اين سري با پهناي باند بيشينه ۱۲.۵ گيگابيت بر ثانيه، در حال حاضر داراي سريع‌ترين رابط در بازار هستند.كابل طويل: بيشينه طول ۴۰ متر به همراه پهناي باند ۱۲.۵ گيگابيت بر ثانيه، انتقال داده و تغذيه تنها با يك كابل كواكسيالكيفيت تصوير عالي با سنسورهاي Pregius سوني IMX255(9MP) و IMX253(12MP)اتصال استاندارد Micro-BNC (HD-BNC)كاهش هزينه و پيچيدگي سيستمدوربين Basler dartدوربين Basler dart كوچك، منعطف و 100 درصد سازگار با USB3 Vision است. از مهمترين ويژگي آن در زير:
نياز به فضايي كم براي يكپارچه كاملداراي سه مدل، مانت از نوع S و CS و برد سادهتحميل بار كم پردازشي به CPU به لطف USB3 Visionنسبت عالي قيمت به عملكرددوربين Basler aceدوربين Basler ace يكي از انواع دوربينهاي جمع‌وجور و منعطفي صنعتي مناسب براي انواع سيستم هاي كنترل ترافيك است. ويژگي هاي اصلي اين دوربين عبارتند از:
سنسورهاي حساس و داراي وضوح تصوير متنوعانواع سياه‌وسفيد، رنگي و يا NIR با شاتر سراسريAOI (محدوده كاربرد) چندگانهتنظيمات مختلف تصوير از طريق Sequencer Acquisitionدر PDF زير جدولي از پر‌كاربرد‌ترين انواع دوربين پلاكخوان باسلر كه در زمينه كنترل ترافيك كاربرد دارند، آورده شده است و شما مي‌توانيد از آن‌ها براي انتخاب يا خريد دوربين پلاك خوان استفاده كنيد.
دانلود فايل پركابردترين دوربين هاي پلاكخوان باسلر
 
پر‌كاربرد‌ترين لنز‌هاي در زمينه كنترل ترافيك را هم مي‌توان موارد زير دانست:
دانلود فايل پركاربردترين لنزهاي كنترل ترافيك باسلر
 
پر‌فروش‌ترين دوربين‌ها و لنز‌هاي باسلر در زمينه كنترل ترافيك به دليل كيفيت و كارايي بالا با دقت مناسب به شرح زير است:
دانلود فايل پرفروش ترين دوربين‌ها و لنزهاي باسلر
 
نرم‌افزار پلاك خوان باسلريكي از ويژگي‌هاي خوب دوربين پلاك خوان باسلر نرم‌افزار قوي و كاربردي آن است. اين نرم‌افزار شما را از استفاده از نرم‌افزار‌هاي متفرقه بي‌نياز مي‌كند. شما مي‌توانيد با خيالي آسوده نرم‌افزار باسلر را در كنار دوربين داشته باشيد و بهترين عملكرد را از آن انتظار داشته باشيد.
 
دوربين پلاك خوان باسلر و نرم افزار آن 
همان‌طور كه گفته شد، نرم‌افزار دوربين پلاك خوان باسلر نرم‌افزاري قوي است كه به شما در كنترل پارامتر‌هاي اصلي دوربين كمك زيادي خواهد كرد. اين نرم‌افزار SDK‌هاي متناسب با نرم‌افزار‌هاي مختلف را هم ارائه مي‌دهد. اگر دوست داريد درباره نرم‌افزار و خصوصيات دوربين پلاكخوان باسلر بيشتر بدانيد و خريد دوربين پلاك خوان خود را با دقت بيشتري انجام دهيد، حتماً با يكي از راه‌هاي ارتباطي مجموعه نوين ايليا صنعت تماس بگيريد و از مشورت با متخصصان اين حوزه بهره‌مند شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.