چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

مدرن صنعت

صنايع روز

مدرن صنعت

۶ بازديد

دستگاه حضور غياب چيست؟

اكثر كارفرماها به دنبال سرمايه گذاري بر روي دستگاه هايي هستند كه داخل شركت كار را براي آنها راحت تر كند, و به جاي آنها بر تردد كاركنان نظارت داشته باشد .همچنين از اطلاعات محرمانه محافظت كند. دستگاه حضور و غياب يك راه حل بهينه مي باشد كه علاوه بر محافظت و چك كردن تردد ها باعث كاهش هزينه‌ها سالانه شركت ميشود.

مزاياي دستگاه حضور و غياب براي كارفرمايان با وجود دستگاه حضور و غياب , مي شود دسترسي مشتري ها را هم كنترل كرد. با اين وجود خيال كارفرما از هر جهت راحت مي‌شود، كه كسي نمي تواند به اطلاعات محرمانه دسترسي پيدا كند به غير از افرادي كه مجوز اين كار را دارند . سرپرستان به كمك  دستگاه حضور و غياب مي‌توانند ساعات كاركنان، زمان ورود و خروج آنها را چك كنند اين كار هم از محل كار و هم از راه دور توسط گوشي مي‌تواند انجام شود.با اين كار خيلي از هزينه‌ها كاهش مي‌يابد.
اين دستگاه بجاي دو نيروي كاري مي تواند كار كند, هم به عنوان نگهبان و هم به عنوان شخصي كه سرپرست حضور و غياب افراد شركت است. توسط اين دستگاه مي توانيد در طول يك ماه ساعاتي كه كاركنان در شركت فعاليت داشتند، مرخصي‌ها و شيفت ها را چك كرد و به راحتي حقوق ماهانه را محاسبه كرد. در شركت‌هايي كه به طور سنتي  كار حضور و غياب انجام مي‌شود به دليل خطاي انساني ممكن است اين اطلاعات گم شود كه اين اصلاً براي يك مجموعه خوب نيست.
اما دستگاه حضور و غياب اين اطلاعات را در خود ذخيره مي كند و شما مي توانيد اين اطلاعات را در چندين جاي مختلف ذخيره كنيد. پس هرگاه مشكلي پيش بيايد مانند ورود غيرمجاز، تاخير كاركنان، نبود آنها در مجموعه مي‌توان به اطلاعات ذخيره شده مراجعه و مشكل را برطرف نمود. دستگاه حضور و غياب همچنين در زمان نيز صرفه‌جويي مي‌كند. در تايم خيلي كوتاه اطلاعات را ذخيره و خيلي سريع هم مي توان به آن اطلاعات دسترسي پيدا كرد بنابراين از سيستم هاي قديمي كه در كامپيوتر توسط شخص انجام مي‌شود بسيار موثر و كارآمدتر است.
به كمك دستگاه حضور و غياب عدالت بين تمام پرسنل اجرا مي‌شود و بي نظمي ها برداشته مي‌شود و سرماه هر كارمند دقيقاً حق خود را بر اساس تايم هايي كه در شركت حضور و فعاليت داشته مي گيرد. عمليات برنامه‌ريزي و مديريت به كمك اين دستگاه براي مديران خيلي آسان مي شود. زماني كه دستگاه حضور و غياب در محيط كار باشد فقط كاركناني كه حق ورود دارند مي‌توانند داخل محيط كار شوند و از ورود افراد سودجو، سارقين، متجاوزين جلوگيري مي‌شود.
همچنين در بعضي مواقع اتاق هايي وجود دارد كه، اطلاعات محرمانه شركت ،اسناد و مدارك، بودجه شركت در آنها نگهداري مي‌شود و هر كارمندي حق دسترسي به آن را ندارد. با يك سيستم حضور و غياب ميتوان اين تردد را محدود به يك سري از پرسنل كرد.
دستگاه حضور و غياب از لحاظ ايمني دسته‌بندي مي‌شوند .دستگاه‌هايي كه حضور و غياب را توسط تگ، كارت و رمز انجام مي‌دهند از لحاظ عملكرد و ايمني كمي ضعيف هستند. زيرا اين ابزار مي تواند مفقود شود يا از فردي به فرد ديگر انتقال پيدا كند. اما باز هم وجود چنين سيستمي خالي از لطف نيست.
دستگاهايي كه حضور و غياب  را توسط احراز هويت مانند اثر انگشت، قرنيه‌چشم، تشخيص چهره و غيره  انجام مي‌دهند از لحاظ امنيت و حفاظت به شدت عالي هستند، زيرا اين مشخصه قابل مفقود شدن و انتقال به اشخاص ديگر نيست. دستگاه هاي حضور و غياب در شركت‌هايي كه تعداد پرسنل آنها بسيار زياد است يك امر حياتي محسوب مي‌شود زيرا كنترل كردن اين همه كارمند بسيار سخت است و سيستم‌هاي ساده حضور و غياب بسيار پر خطا هستند و ممكن است خسارات و هزينه‌هاي جبران‌ناپذير را براي كارفرما ايجاد كند.

دستگاه حضور و غياب كه شامل دستگاه و نرم افزار حضور و غياب ميشودشامل ويژگي هاي متنوعي است كه بر اساس نوع تقاضاي هر مجموعه، مي تواند تركيبي از فاكتورهاي مورد توجه منابع نيروي انساني بوده و در نتيجه خروجي قابل قبول را ارائه دهد.نرم افزار و دستگاه حضور و غياب موجب مي شود كه نظارت و مديريت پرسنل به نحو درست و دقيقي انجام شده و از كم كاري هاي احتمالي كاسته شود، درضمن اين اطمينان براي پرسنل حاصل مي شود كه به هيچ عنوان حقي از آن ها ضايع نشده و كليه تردد ها ، طبق قوانين و مقررات و ساعات ثبت شده در سيستم صورت گيرد.

 اين دستگاه جديدترين دستگاه حضور و غياب تشخيص چهره ZKteco با تعيين هويت چندگانه : تشخيص چهره ، اثر انگشت، كارت بدون تماس RFID شناسايي چهره كمتر از ۱ ثانيه از طريق اسكن اسكلت بندي صورت و كدگذاري فاصله اجزاي صورت كاربر، عدم تاثير تغييرات ظاهري و تغيير فريم عينك طبي، طول عمر طولاني دستگاه بدليل عدم تماس مستقيم با كاربر كه احتمال آسيب رساني به آن را نيز به صفر مي رسد. و قابليت نصب به صورت outdoor و شناسايي چهره در زير نور آفتاب مي باشد .
ارتباط با ما

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.